Inkasso

Ledande i Norden

Vi har lång erfarenhet av att leverera komplexa lösningar till ett flertal större företag i Norden.

Personligt

Vi vet när och hur påminnelser ska skickas för att inte riskera din relation med kunden.

Pre collection

Vi har rutiner för att kontakta din kund innan ärendet går till inkasso, så kallad pre collection.

Scoring

Vi har en egenutvecklad scoringmetod för att säkerställa att nästa betalningsåtgärd blir den rätta.

Inkasso är också del av kundupplevelsen.

Obetalda fakturor betyder inte bara förlorade intäkter och sämre likviditet. Det påverkar också relationerna till din kund och möjligheten att fortsätta göra affärer ihop. PayEx har lång erfarenhet av en respektfull och balanserad skuldhantering. Och vi glömmer aldrig att inkasso också är en del av kundupplevelsen.

Automatiserad hantering

Rätt utformade kan de allra flesta skulder hanteras i ett automatiserat flöde. Med automatisk scoring säkerställs att rätt åtgärder vidtas.

Överblick

Du har dygnet-runt-tillgång till alla dina ärenden och kan se status och beställa rapporter. Du har även möjlighet att låta dina kunder se sina ärenden och betala direkt i inloggad miljö.

Personligt

Med vår långa erfarenhet vet vi när påminnelser ska skickas och hur de ska formuleras för att inte riskera din relation med kunden. Vi har även rutiner för att kontakta din kund innan ärendet går till inkasso, det som ibland kallas pre collection. Behöver något hanteras manuellt gör vi självklart det.

Vill du veta mer?

Hör av dig, så berättar vi mer om våra inkassotjänster.

08-411 97 40

sales@payex.com