Logga in till My PayEx
Logga in till PayEx Online
Logga in till PayEx 360
Logga in till Merchant Admin
Logga in till CAM-portalen
Logga in till Apotekskonto
Vi hjälper dig få betalt – utan att förlora relationen till kunden.
Kontakta oss
Vi vet när och hur påminnelser ska skickas för att bevara kundrelationen.
Vi kontaktar kunden innan ärendet går till inkasso för att öka chansen till snabb lösning.
Vår egenutvecklade scoringmetod säkerställer att rätt åtgärd vidtas vid rätt tidpunkt.
Erfaren leverantör till några av Nordens största företag.
Obetalda fakturor handlar inte bara om pengar – det handlar också om relationer.Vi har lång erfarenhet av att hantera skulder på ett respektfullt, transparent och lösningsorienterat sätt. Målet är alltid att dina kunder ska kunna fortsätta vara dina kunder.
De flesta ärenden kan hanteras helt automatiskt. Med vår scoringmetod ser vi till att rätt åtgärd vidtas vid rätt tidpunkt – snabbt, effektivt och korrekt.
Följ alla ärenden i realtid, ta fram rapporter och låt dina kunder se sina ärenden och betala direkt i vår digitala lösning.
Vi vet hur och när påminnelser ska skickas för att behålla kundrelationen. Om något kräver manuell hantering tar vi hand om det – med omtanke och lång erfarenhet.
När ett ärende lämnas till oss följer vi en tydlig och strukturerad process:
Vår hantering är både professionell och omtänksam. Så att du får betalt utan att förlora relationen till din kund.
Ja, det gör vi gärna. Vi tecknar avtal om tjänsten. Ni erhåller ett startpaket från oss. Ni sänder sedan era fordringar till PayEx och vi sänder kommande dag ut ett inkassokrav till din kund. Kontakta oss idag på 08-411 97 40 så berättar vi mer.
PayEx flyttar automatiskt obetalda ärenden vidare i kravprocessen och inleder ett rättsligt förfarande på de fordringar ni önskar, möjligheten att få betalt kvarstår därmed. Ni behöver inte teckna något nytt avtal för att gå vidare med rättsliga åtgärder.
Du som är kund kan följa och åtgärda ärenden under dygnets alla timmar. Detta görs i PayEx gränssnitt dit ni får inloggningsuppgifter.
Inkassokravet är formulerat på ett sätt som uppmärksammar kunden att betala utan att på något sätt äventyra er vidare relation med kunden.
Om fakturan och inte heller betalningspåminnelsen har betalats, hanteras det efter en förutbestämd process:
Sedan starten 1972 på Gotland har PayEx varit aktiva med fakturahantering och finansieringslösningar. En framgångsresa som inneburit en transformation från traditionell m...
PayEx har lång erfarenhet av en respektfull och balanserad skuldhantering. Och vi glömmer aldrig att inkasso också är en del av kundupplevelsen. Kontakta oss så berättar vi mer om inkasso.
Se dataskyddspolicy för hantering av persondata
Vi tar hand om hela flödet – från utskick till inbetalning. Resultatet? Smidig, säker och professionell hantering som frigör tid.
Läs mer
Gör det enkelt för kunden att handla – och mer lönsamt för dig att sälja. Vi hanterar hela processen och du får hela kontraktsvärdet utbetalt i förskott.
Få kontroll över din likviditet med PayEx factoring. Upptäck hur vår flexibla finansieringslösning kan hjälpa ditt företag att växa och blomstra.
Kontakta säljavdelningen
Vanliga frågor
Här hittar du som privatkund svar på de vanligaste frågorna och kontaktuppgifter till oss.