ATG väljer PayEx som leverantör av nytt betalsystem

2012-12-05 02:46

Nu är det klart att ATG väljer PayEx som leverantör av nytt betalsystem för ATGs spelombud. Lösningen ska hjälpa ATGs spelkunder att betala på ett säkert och smidigt sätt i en modern kortterminal samt även hantera ATG-kortet med vinstbevakning, utbetalning och redovisningar. Uppdraget sträcker sig över tre år och är värt 20 miljoner kronor.

ATG, som under 2013 installerar nya spelterminaler hos sina ombud, har upphandlat ett nytt betalsystem inkluderat 2300 betalterminaler, klienter och mjukvara. Det är en omfattande lösning som ställer stora krav på både funktionalitet och säkerhet. PayEx hanterar även ATG-kortet med vinstbevakning och utbetalning samt redovisningar.

-  ATG har höga krav på både funktionalitet, säkerhet och kvalitet och vi är otroligt stolta över att ha blivit valda som leverantör. Det är en komplex teknisk lösning som PayEx är ensamma om att kunna leverera då vi har både djupet och bredden i betalningskompetens och av säkra system,säger Nicklas Molin, Affärsområdeschef Merchants på PayEx.

PayEx hanterar sedan 2011 även ATGs betalningar på Internet och i och med detta avtal blir PayEx en helhetsleverantör av betalningar till ATG.

-  ATG har haft PayEx som leverantör sedan ett par år tillbaka för andra tjänster och vi har under den perioden fått känna på varandra. Det har funnits situationer som har ställt höga krav på PayEx organisation, där de har hanterat och levererat på ett, för ATG, mycket bra sätt, säger Produktionschef Ronnie Ronnersjö ATG.

För ytterligare information, kontakta:

Nicklas Molin, Affärsområdeschef för Merchants på PayEx, +46 708 780 818, nicklas.molin@payex.com

Louise Gauffin, Nordisk Marknadschef PayEx, +46 733 55 35 55, louise.gauffin@payex.com

PayEx är en privatägd koncern med huvudkontor på Gotland. Koncernen omfattar ett flertal bolag med drygt 500 medarbetare i fyra länder: Sverige, Norge, Danmark och Finland. PayEx erbjuder betallösningar för internet-, mobil- och fysisk handel samt administrativa tjänster inom fakturering, reskontrahantering och inkasso. PayEx erbjuder även finansiella tjänster som factoring, delbetalning och lån.